mandag 9. mai 2011

Navnet mitt er hygge, og jeg er en bar


..jeg er litt beskjeden så holder meg vekk fra de største gatene.
Derfor har jeg plassert meg på Strøget, i passasjen mellom torggata og storgata.
Rett bak kompisen min, Cafe Sør. Han er stor, men snill som et lam. 

Jeg ser ikke så bra ut for tiden, men eieren min sier at jeg snart skal bli pen og stilig.
Han driver å stresser. Løper inn og ut. SLAPP AV FOR FÆEN.
Han jobber med en gruppe på skolen som har MEG som sitt eksamensprosjekt.
Deres største oppgave er å forberede meg til åpning.
Jævlig stilig.  Fem stk som jobber ræva av seg for å gjøre meg klar. Pimp.

Når jeg er ferdig skal jeg visst bli en bar fylt med bra musikk, god drikke og gale mennesker. 
Ordet på gata sier at mange gleder seg til jeg åpner. 
Jeg skal prøve og ikke skuffe dem.

Jeg åpner forhåpentligvis en gang i august, men før den tid må:

-       Etableringsprøven bli tatt.
-       Interiørtegningene bli ferdig.
-       Kjøpe inn alt av utstyr.
-       Toalettet bygges inn.
-       Logoen bli ferdig.
-       Pusse meg opp.
-       Fadlabi (dyktig kunstner) sette prikken over i-en.
-       Menyen bli ferdig.
-       Gjøre aktivitetsplan.
-       FÅ SKJENKEBEVILLINGEN.
-       Ansette to-tre stk.
-       Åpningsfesten planlegges.
-       Tre års forretningsplan lages.
-       Div kurs gjennomføres.

Skjønner ikke hvordan, men eieren min har venner. Gode venner. Venner som bidrar med mer enn man kan forvente.
Samme faen for meg hvem som hjelper han. BARE GJØR MEG KLAR. Jeg vil feste jooo.
Når eksamen er ferdig, midten av juni, mister jeg fire av studentene.
Vet ikke helt hva jeg syns om det.
Gå fra fem som jobber med meg, til en med dreads..

Frem til åpningen, skal jeg bruke bloggen til å informere alle som er interessert i  å vite hvordan det går med meg.
Når jeg har åpnet bruker jeg bloggen til å fortelle om alt som skjer i meg.
Vurderte hjemmeside. Men hjemmeside er for tapere. Og dyrere.

Jeg er som sagt beskjeden, men i tillegg er jeg litt lat. Så dette blir mitt lengste innlegg noen gang. Bilder med kort tekst er mer min stil.

Dere vet. Bilder sier mer enn bla bla bla.

Siste beskjed går til eieren. Ja, deg ja. Slutt å spark i døra mi når du skal inn. Det gjør vondt som faen. Snart slipper du ikke inn.

Fred ut.
Hilsen hygge.





 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar